O PORTÁLU

Portál občana slouží pro poskytování elektronických služeb a umožnění elektronické komunikace s občany. Občanům přináší rychlejší a efektivnější řešení vybraných životních situací bez nutnosti návštěvy úřadu. Elektronických služeb Portálu mohou využívat nejen obyvatelé města Nový Jičín.

Obecné informace

Portál občana je rozdělen na veřejnou a neveřejnou část.

Veřejná část obsahuje úřední desku, rezervaci termínu návštěvy, platební portál a umožňuje elektronické podání. Dále si může občan ve veřejné části stáhnout potřebné formuláře pro jednotlivé životní situace, ty vytisknout, vyplnit a doručit je na úřad běžným způsobem (osobně, poštou), nebo využít možnosti zaslání naskenovaného formuláře prostřednictvím volby ePodání.

Přístup do neveřejné části Portálu občana vyžaduje registraci v systému tak, aby byl občan jednoznačně identifikovaný. V této části portálu získá uživatel další individualizované služby včetně možnosti elektronického podání on-line formulářů, které se automaticky předvyplňují známými údaji o přihlášené osobě. Občan může sledovat historii odeslaných formulářů a stav jejich projednávání. Registrovaný uživatel (občan) může nahlédnout do svého osobního účtu, resp. získat přehled o stavu svých závazků vůči městu.

Bezpečnost platebního portálu byla ověřena poskytovatelem této služby a údaje o platební transakci probíhají bezpečně mimo prostředí úřadu.

Obsah veřejné části (pro anonymní uživatele)

    Platební portál - neautorizovaný přístup - umožní uživateli bez předchozí registrace uhradit své závazky na základě zadání variabilního symbolu nebo rodného čísla, jména, příjmení a kontaktní e-mailové adresy. Tímto způsobem lze hradit i závazky za jiné osoby, např. uhradit poplatek za komunální odpad za děti. -->
  • Životní situace - přehled životních situací rozdělený do kategorií s možností stažení příslušných off-line formulářů, jejich vytištění, vyplnění a podání na úřad buď osobně, poštou či pomocí služby ePodání.
  • ePodání - zajistí zaevidování podání dokumentů na úřadě stejně, jako by bylo podáno při osobní návštěvě.
  • Objednávkový systém - na uvedených pracovištích je možná rezervace času obsloužení.
  • Telefonní seznam - kontakty na vedení města a zaměstnance městského úřadu.
  • Organizační struktura - včetně popisu činností jednotlivých odborů a oddělení.
  • Úřední deska - zobrazuje aktuální údaje elektronické úřední desky.
  • Národní portál občana - budete přesměrováni na Národní portál občana.

Obsah neveřejné části (pro registrované uživatele)

Portál obsahuje navíc funkce, které se týkají občana osobně. Pro přístup k nim je třeba být přihlášen, aby byly chráněny osobní údaje.

  • Můj portál - dokumenty, formuláře a žádosti, které byly občanem odeslány, i odpovědi na ně, včetně informace o tom, v jaké fázi zpracování se dokument nachází a kdo jej vyřizuje.
  • Životní situace - přihlášením do portálu je již prokázána identifikace, proto už není potřeba nic podepisovat a skenovat, údaje o uživateli jsou automaticky vyplněny do on-line formuláře. Uživatel pouze vyplní zbývající potřebné informace a formulář odešle elektronicky prostřednictvím funkce Odeslat formulář. Pokud se v Portálu občana nenabízí požadovaná životní situace, nemusí být v současné době do portálu zapracována. Další on-line formuláře budou doplňovány podle aktuálních potřeb a složitosti zapracování.
  • Osobní účet - zobrazuje předpisy k poplatkům, které byly vystaveny, včetně informace, zda byly uhrazeny, či nikoliv. Pro jejich úhradu lze využít přímé vazby na Platební portál bez přepisování platebních údajů.
  • Národní portál občana - pokud je občan přihlášen pomocí Identity občana, může využít on-line služeb státního Národního portálu obačna. Přihlášení z Portálu občana města se mu přenáší i do Národního portálu občana. Již tedy přihlašovací údaje nemusí zadávat.

Možnosti přihlášení

Přihlášení je možné pomocí elektronické identifikace, tzv. Identity občana. Tedy stejným způsobem jako je možné přihlásit se na Národním portálu občana.

Můžete použít (podrobné informace na Identita občana)

  • Mobilní klíč eGovernmentu - státem zdarma poskytovaný identifikační prostředek, který představuje využití přihlašování bez potřeby zadávání dalších ověřovacích kódů.
  • Občanský průkaz s aktivovaným kontaktním elektronickým čipem vydaný po 1. 7. 2018.
  • NIA ID - státem zdarma poskytovaný identifikační prostředek založený na kombinaci jména, hesla a SMS kódu.
  • Další identifikační prostředky vydávané soukromoprávními subjekty (bankovní identita, MojeID).

 

Pro jakékoliv dotazy k Portálu občana nás prosím kontaktujte na adrese: e-podatelna@novyjicin.cz